torsdag 13 november 2008

Sjukhus hela dagen


Igår så åkte jag till Huddinge sjukhus för att göra undersökningar och prover som behövs innan operationen. Först fick jag träffa en undersköterska som gav mig en massa papper och bakteriedödande medel som jag ska duscha i senare. Efter det skulle jag prata med min läkare som ska operera mig. Men icke sa nicke. Nu skulle jag tydligen prata med någon annan som jag aldrig har träffat under hela den här tiden. Jag sa till att jag ville fråga min läkare några frågor så de fixade fram honom. Haha, jag är krävande patient! Tydligen ska jag inte opereras från sidan eller hur man ska säga utan bakifrån så jag får ett ärr på ryggen istället. Men jag är fortfarande inställd på att få ett ärr över magen och bak för då blir det en glad överaskning om det inte blir så.

Efter det skulle vi träffa narkosläkaren. Hon frågade mig hundratalsfrågor typ "Röker du? Har du diabetes? Är du allergisk?". Det var ett ganska lätt samtal. Är vädligt glad att jag varken röker eller snusar i den här situationen. Det skulle nog inte vara så bra efter som nästan alla tog upp det.

Sen skulle jag göra en röntgen. Av tidigare erfarenhet vet jag att just röntgenundersökningarna brukar dra ut väldigt mycket på tiden och så även idag. En och en halvtimme tog det allt som allt. Först var maskinen fel inställd och sen så var jag tvungen att vänta jättelänge på en läkare som skulle dra i mig när de gjorde en "rörelseröntgen". De vill se hur rörlig och mjuk jag är. Man ligger ner på rygg och så ska man luta sig så mycket man kan åt antingen höger eller vänster. För att man ska luta sig ännu mer drar de i en så det känns rätt rejält haha. Det låter värre än det är dock.

Efter röntgen var det bara en grej kvar och det var blodprover. Det gick smidigt och lätt. Lämnade typ fyra provrör blod för att de skulle se min blodgripp m.m.

Nu är den 26:e väldigt nära. Är NERVÖS!!

3 kommentarer:

Lina sa...

Du måste berätta mer om hur det gick sen sara. Vill veta allt:D. Du är bäst i världen sara!! den bästa bästisen<3, tycker om dig mycket sara!!!

Anonym sa...

Röntgen på Huddinge kan verkligen vara hemsk långsam ibland, vet jag av erfarenhet. Jag gillar verkligen bloggen, du är väldigt duktig på att skriva.

Du verkar väldigt stark, jag är övertygad om att allt kommer gå bra! Jag tror inte jag skulle vara lika positivt inställd till en op, korsettbehandling var tillräckligt.

Jag kommer fortsätta läsa, det ska bli kul att se hur det går för dig! Ha det bra!

Sara sa...

jo, allting annat brukar flyta på men på röntgen kan det stanna upp ett tag.

Tack!