torsdag 5 februari 2009

13/1-09 Tillbaka till avdelning K83

Klockan kvart i sex på morgonen ringer de min mamma för då ville jag ha sällskap. Det kändes genast lite bättre då. Vi satt och pratade lite och jag somnade till ibland. Kvart över tio kom de och hämtade mig och vi åkte tillbaka till avdelning K83. Jag hade ont i ryggen och mådde illa.

Efter en stund kom Dr Jalalpour som opererade mig. Jag har bara träffat honom några få gånger för ända tills min operation i höstas blev inställd var det planerat att en annan läkare skulle operera mig, men han är jättesnäll. Han berättade att allt hade gått bra. De hade kunnat räta ut mig mer än förväntat och att de hade stelopererat kota 3-10.

Dagen flyter på och jag dricker små klunkar vatten och pyttesmå klunkar näringsdryck. Jag var lite orolig att jag skulle kräkas så vågade inte ta i så mycket. Jag sover några timmar i taget men sen har jag ont och då kommer de med mer morfin. Inget speciellt händer den här dagen.

Klockan 15.00 ger en sjuksyster som heter Sara mig alvedon som dropp och mer ryggbedövning. Då får jag äntligen sova lite längre. Kommer ihåg hur skönt det kändes att slappna av och sova en längre stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är troligtvis samma avdelning samma rum jag låg på för cirka 5-6 år sedan. När jag opererade mig. benjo3@hotmail.com. Adda mig så kan vi gärna prata lite om du har lust så kanske jag får lära mig något nytt och du med.

Benjamin heter jag är 22år:D

Mvh

ellie sa...

Exakt samma avdelning o samma rum! :O