torsdag 12 februari 2009

Abstinens?

Idag är jag hemma från skolan trots att jag inte har så ont i ryggen. I måndagskväll var det sista gången jag tog OxyContin (morfintablett) och på onsdagen så mådde jag riktig dåligt. OxyContin är lätt att bli beroende av och även fast jag inte tog så stor dos (10 mg per dag de senaste två-tre veckorna) har jag ändå ätit det i en månad så min kropp reagerade. För det första kunde jag inte sova bra alls så när väckarklockan ringde kl 6.00 var jag dödstrött. Jag hade krypningar i benen, väldigt ont i lederna, ont i huvudet och svettades. Efter lite egen efterforskning visade det sig att det här är några vanliga abstinensbesvär. Sen tror jag som grädde på moset att jag håller på och bli förkyld så onsdagen var riktigt jobbig. Därför bestämde jag mig att vara hemma idag och gå till skolan imorgon då jag börjar efter lunch. Sen till nästa vecka hoppas jag det här försvinner. Det allra värsta är krypningarna i benen och att ha ont i lederna. Usch och fy men ryggen mår i alla fall bra!

Har skrivit ett inlägg som ligger under "Skola igen!" så ni vet. Tillbaka till pluggandet nu.

6 kommentarer:

Lina sa...

usch! jag tycker synd om dig sara! you are the best!<3<3

Anonym sa...

tur, då missade jag dig inte! jag va också hemma idag.

Sara, det är otroligt skönt att ha dig tillbaka, jag har haft abstinens efter dig. har varje mediadag börjat med att säga hej sara till den tomma stolen brevid mig, sen fick jag säga att cilla var sara.

tur att jag hade en bild på dig på skåpdörren, stod och tankeöverförde allt jag hade att säga till dig när jag tittade på den.

opereras inte igen! jag måste ju ha någon att skratta med.

Anonym sa...

det va sabine

Sara sa...

till lina: det blir bra! känns redan lite bättre<3

till sabine: vilken tur haha :) nästa vecka kör vi hårt igen! har saknat att vara på mediadagarna med dig!

Anonym sa...

blev du mkt rakare? :)

Sara sa...

till johanna: ja det är jag. Ser helt rak nu så allt är "normalt" haha!