måndag 26 januari 2009

11/1-09 Kvällen innan

Jag fick komma till sjukhuset kvällen innan. Min närmaste vecka skulle jag spendera på avdelning K83 på Huddinge Sjukhus i sal 5. Jag delade inte rum med någon förutom min mamma och det var otroligt skönt! Hade aldrig klarat av att dela med okända människor.

När vi kom dit runt åtta på kvällen fick jag ta en dusch med ett bakteriedödande medel. Jag som är van att smörja in mig med hudkräm efter dusch led av att känna hur torr huden var haha. En sjuksköterska satte en sån där droppgrej i armen (jag vet inte vad det heter) och ibörjan tyckte jag den var jättejobbig. Senare när jag hade ca 7 st sådana i händer och armar så var det ingenting!

Kvällen kom och jag försökte förgäves sova. Det var omöjligt. Runt tvåtiden lyckades jag äntligen somna men det blev inte mycket sömn då jag väcktes sex dagen efter.

Mitt rum

Jag i den otroligt snygga sjukhusskjortan!

1 kommentar:

Lina sa...

asså, det är lite jobbigt att du till och med kan få en bild på en tv i en sjukhussal att se bra ut på bild. HAHAH!<3<3<3