torsdag 12 februari 2009

16/1-09 Varannan agraff togs bort

Idag mådde jag mycket bättre och var piggare. Eftersom min ryggbedövning har tagits bort är det även dags för katetern att försvinna. På ett sätt skulle de bli skönt men jag oroade mig samtidigt för att man kanske inte skulle hinna till toaletten när man vant sig med att inte kissa haha. Men det gick bra som tur var! Eftersom jag var tvungen att gå upp varje gång jag skulle på toaletten så rörde jag mig mycket mer än tidigare vilket var bra.

De har även tagit bort alla slangar och dropp så nu får jag allt smärtstillande i tablettform.

På kvällen tog de bort varannan agraff från såret. Agraffer är det de använder i stället för stygn och ser precis ut som små häftklammrar. Jag hade 37 stycken längs mitt sår. Det gjorde inte så ont när de togs bort, som ett litet stick ungefär.

Alla 37 agraffer är fortfarande kvar.

Hälften är borta och blir omplåstrad igen.

2 kommentarer:

Lina sa...

massor med kramar på dig sara!<3<3<3

Anonym sa...

Amiable brief and this enter helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.