måndag 2 februari 2009

3 veckor sen operationen!

Idag är det precis tre veckor sen jag opererades. I lördags mådde jag helt plötsligt mycket bättre än jag mått tidigare. Kanske är det mitt blodvärde som har gått upp mer? Jag har ju haft väldigt lågt blodvärde ända sen operationen eftersom det är vanligt att man förlorar rätt mycket blod. De första dagarna låg det bara på 90 och i min ålder är det normalt att ha mellan 117-160. Därför har jag varit otroligt trött och bara att gå till toaletten kunde kännas som ett maratonlopp. För att få upp blodvärdet har jag ätit mycket järnrik mat och blutsaft (som jag mår illa av vid blotta tanken nu). Jag var på vårdcentralen i torsdags och tog ett blodprov för att se hur det låg nu och det visade sig att jag hade 123 vilket fortfarande är lågt men inte lika lågt som förut så det är på god väg. Nog tjatat om blodvärden.

Jag har varit mycket piggare idag och äntligen har den jobbiga smärtan i höften verkat släppa. Nu kan jag böja ner huvudet utan att det känns som knivar i muskeln. Får bara hoppas att det håller i sig!

3 kommentarer:

Lina sa...

JAAAA, vad skönt!<3<3<3 Sara vi måste göra något någon dag. säg till när du orkar och behöver lite sällsiss! I´m Always here!<3

Sara sa...

Ja, jag tänkte faktiskt smsa dig om det! Börjar känna mig lite isolerad haha. kanske på torsdag eller fredag för du skulle väl på öppet hus på onsdag?

Anonym sa...

Du är vacker och bäst, älskar dig