torsdag 5 februari 2009

15/1-09 Feber och gå lite mer

När jag vaknade hade jag feber men det märkte jag inte av så mycket. Däremot hade jag ont, en sjua på skalan. Det är vanligt att få feber så det var ingen fara.

Sen kom sjukgymnasten igen och jag fick gå runt sängen. Det var snurrigt men det gick bra. På kvällen gick jag två gånger till runt sängen så jag kände mig rätt duktig haha.

På kvällen kl 20.30 tryckte jag på knappen för jag hade ont och ville få mer morfin. De sa att någon skulle komma snart men ingen kom. Mamma gick ut direkt till sjuksköterskorna klockan nio och sa att jag behövde smärtstillande och de sa att de skulle komma. Klockan blev 21.15 och fortfarande inget morfin så jag tryckte på knappen igen. Nu hade jag rejält ont och var arg och ledsen. 21.25 kom de äntligen och jag fick morfin. Visst, de har mycket att göra på kvällarna men en timme är ändå lång tid att vänta när man har ont. Natten blev inte bättre utan vaknade varannan timme och behövde smärtstillande.

Inga kommentarer: