torsdag 16 april 2009

Återbesök - 3 månader efter

Nu har det gått 3 månader och 4 dagar sen operationen. Mår prima! Idag var jag ju som sagt på återbesök. Blev ett ganska kort ett efter som det var stressigt där på mottagningen. De låg typ 20 minuter efter så man fick vänta ett tag. Frågade om mitt känselbortfall och läkaren sa att det inte hade med nerverna i ryggen att göra utan att det var lokalt. Kanske från klämmorna de använde för att hålla ut huden när de öppnade mig. Usch så äckligt det låter. haha men jag tycker faktiskt att det är lite coolt! Känseln kanske skulle komma tillbaka, kanske inte. Min onda höft trodde han berodde på att jag börjat använda ny muskler.

Han sa också att han var väldigt nöjd med operationen. En av mina krökar som varit 53 grader (hänger inte med med alla krökar. Trodde den var ca 43 men hade uppenbarligen en som hade varit 53 grader också.) hade de fått ner till 9 grader. Väldigt bra!

Hoppas snart jag får tummen ur och kan ladda upp bilder på min rygg nu och röntgenbilderna jag har. Är så himla seg bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ! Jag är 18 år och ska också gör en operation precis som du har gjort. Jag är lite intresserad av att se hur ärret blir, skulle inte du kunna lägga upp en bild på ditt ärr :) Det skulle vara jätte snällt! Är lite nervös för hur det kommer se ut nämligen. Tack på förhand!

Sara sa...

självklart kan jag det! Ska försöka få upp det någongång i veckan. :)